مصاحبه آرشیو خبر ها
ندود: از حضور دیبالا و هیگواین در یووه خوشحالیم

ندود: از حضور دیبالا و هیگواین در یووه خوشحالیم

 

بعد از اتمام تمرینات پیش فصل تابستانی و برگزاری چندین بازی دوستانه و در آستانه آغاز فصل جدید بازی‌های سری A، پاول ندود (نایب‌رئیس باشگاه یوونتوس) در غیاب مائوریتسیو ساری (سرمربی یووه) در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل پارما شرکت کرد تا در مورد فصل 2020‐2019 صحبت کند.

 

اول از همه لازم است سلام مائوریتسیو ساری که بعد از دو بازی سری A و وقفه‌ای که برای انجام بازی‌های ملی خواهیم داشت، به جمع ما بازخواهد گشت را به شما ابلاغ کنم. تغییرات مهمی در تیم ما انجام شده؛ سرمربی، کادر فنی، کادر پزشکی و افراد زیادی را عوض کرده‌ایم هرچند در ذهنیت ریشه‌ای یوونتوس تحول عظیمی رخ نداده است. یووه از مجموعه‌ای افراد حرفه‌ای، پر تلاش و فداکار ساخته شده که می‌خواهند امسال نیز پیروز شوند.
تیم مانند هر سال با 25‐24 نفر آغاز به کار خواهد کرد و طبیعی است برای هر پست بین بازیکنان رقابت وجود داشته باشد؛ بازیکنان نیز به خوبی به این موضوع واقف هستند. ساری کاملاً صریح راجع به نقش هرکدام با آنها صحبت کرده است. همه به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنند و هرکس می‌داند در صورت حضور در زمین باید چه کاری انجام دهد.
فابیو پاراتیچی پنجره نقل‌وانتقلات را به خوبی مدیریت کرده؛ هر چند هنوز تا پایان آن فرصت باقی است. خریدهای بزرگی همچون دمیرال و دنیلو انجام شده و فروش‌های خوبی مانند کین و کانسلو را پشت سر گذاشته‌ایم. اگر پیشنهاد جدیدی نیز در این فرصت باقیمانده از راه برسد قطعاً بررسی خواهیم کرد. 
تمایلی ندارم فعلاً راجع به بازیکنان تیم‌های دیگر صحبت کنم. ترجیح می‌دادم همزمان با شروع بازی‌ها پنجره نقل‌وانتقلات نیز بسته می‌شد. چون از لحاظ ذهنی برای یک بازیکن مهم است که بداند تا آخر فصل در جایی که هست می‌ماند یا خیر. می‌دانم که درحال حاضر آرامش برخی بازیکنان کم شده اما با آنها صحبت کرده‌ایم و در جریان اوضاع تیم قرار گرفته‌اند. 
یوونتوس از نقطه‌نظر تاریخی برای پیروزی ساخته شده است. امسال نیز در تلاش برای کسب پیروزی هستیم. بازیکنان تیم به خوبی از تاریخچه یوونتوس آگاه هستند و تلاش می‌کنند تا آن را ادامه دهند. ما برای هر پست دو بازیکن قدرتمند و مهم داریم و این باعث می‌شود از لحاظ تیمی بسیار احساس قدرت کنیم.
آنتونیو کونته بخشی از تاریخ یوونتوس است و دستاوردهای مهمی را به عنوان بازیکن و مربی با یوونتوس به دست آورده. می‌دانیم که او و ماروتا رقیبان قدرتمندی برای ما هستند و برای پیروزی تغییرات مهمی را اعمال کرده‌اند؛ اما در نهایت رقابت فقط در درون زمین وجود دارد.

 

 

اینکه کدام یک از بازیکنان فعلی یوونتوس به من شیبه هستند را شما باید بگویید. اما من فکر می‌کنم بازیکنان خوب زیادی داریم.
بیماری ساری رو به بهبودی است، با این‌حال او دوست دارد هر روز در کنار زمین حضور داشته باشد. نبود سرمربی روی نیمکت می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد ولی ما قبلاً هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌‎ایم و می‌دانیم که باید چگونه بازی کنیم. 
تصمیم نهایی رابیو و انتخاب یوونتوس توسط این بازیکن باعث غافلگیری من نشد؛ چراکه مدت‌زمان طولانی او را زیرنظر داشتیم و می‌دانستیم که می‌تواند به بازیکن مهمی تبدیل شود. او ماه‌های زیادی (نیم فصل دوم گذشته) فوتبال بازی نکرده و برای جا افتادن در تیم به زمان نیاز دارد. رابیو در تمام دیدارهای تدارکاتی یوونتوس حضور داشته و عملکرد امیدوارکننده‌ای از خود نشان داده است.
فکر می‌کنم برای کسب مجدد قهرمانی تیم را بسیار خوب تقویت کرده‌ایم اما نه تنها تیم‌های قدرتمندی همچون ناپولی و اینتر برای کسب اسکودتو تلاش می‌کنند بلکه تیم‌هایی همچون فیورنتینا نیز در کورس اصلی رقابت حضور دارند. اما در حال حاضر تنها کسب سه امتیاز از بازی فردا اهمیت دارد. 
دیبالا هرگز برای ما ایجاد مشکل نکرده است. او بازیکن بزرگی است و از داشتن او بسیار خوشحالیم. ساری از او به عنوان مهاجم کاذب استفاده خواهد کرد. او خیلی خوب در این پست کار می‌کند و تمرینات پیش فصل خوبی را انجام داده است. البته او دیرتر از بقیه به تمرینات ملحق شده و آرام آرام با تیم هماهنگ می‌شود.
لیگ قهرمانان یک هدف است اما حساسیت ویژه‌ای روی آن نداریم؛ این رقابت‌ها برای ما یک تورنمت همانند لیگ و کوپا ایتالیا است.
هیگواین یکی از بهترین مهاجمان جهان است و از لحاظ بدنی، سرعت و تکنیک فوق‌العاده است؛ ضمن آنکه انگیزه‌ زیادی نیز دارد. او به خوبی با سبک ساری آشنا است. او پیش‌فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشته و پس یک فصل حضور در میلان و چلسی دوباره به یوونتوس برگشته. ما نیز از اینکه او در کنار ماست، بسیار خوشحالیم.
بعد از مدت‌ها الکس ساندور و دنیلو را دوباره کنار هم قرار داده‌ایم. داگلاس کاستا نیز بازیکنی است که شخصاً خیلی به او علاقه‌مند هستم و امیدورام فصل خوبی را پیش‌رو داشته باشد. او توانمندی‌های زیادی دارد، بسیار بیشتر از آنچه تاکنون از او دیده‌اید.
بازیکنان و شکل تیمی ما نقطه تمایز و اعتماد به نفس ما با سایرین است. معتقدم که یکی از بهترین تیم‌های اروپایی را ساخته‌ایم و سرمربی‌ای را همراه خود داریم که زمان کافی برای توسعه سبک بازی مورد نظرش را در اختیار داشته است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: